روستای ایستای طالقان

ساخت وبلاگ
  حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رسول رضوی دانشیار دانشگاه قرآن و حدیث طی گفت ‌و گویی تفصیلی در سال 1390 با یکی از رسانه ها  به بررسی برخی نشانه‌های آخرالزمان و سرزمین‌های درگیر با آن پرداخت. ایشان در این گفت و گو به شهرهایی از جمله استخر، قرقیسیا، رمله، مدینه، مکه، بلخ و طالقان که در آخرالزمان از اهمیت برخوردار هستند اشاره  کرد و گفت: «در مورد طالقان نیز اختلاف وجود دارد. یک طالقان در ایران است و یکی در افغانستان. عده‌ای به رهبری میرزا صادق آقا ـ از علمای بزرگوار و مراجع تقلید آذربایجان ـ با این قوانین مخالفت کردند. رضا شاه با نیرو‌های نظامی و حقه‌هایش عده‌ای از آن‌ها را دستگیر و ایشان را نیز تبعید کرد که سرانجام در قم وفات یافتند. عده‌ای از پیروان ایشان که در تبریز مانده بودند بعدها دیدند نمی‌توانند آن‌جا زندگی کنند و به طالقان (نزدیکی قزوین) مهاجرت کردند. هم اکنون نیز آنها در طالقان از دور هم قابل شناسایی هستند چون زندگی آنها نه برق دارد نه آب، نه بچه‌هایشان را مدرسه می‌گذارند، نه شناسنامه می‌گیرند نه سربازی می‌روند و نه غیره. گویا این عده به امید اینکه همانگونه که در علایم ظهور آمده که طالقان همین طالقان ایران است به آنجا رفته و ساکن شده‌اند. طالقان دیگری نیز در افغانستان است که اتفاقاً در تاریخ، طالقان افغانستان بیشتر مد نظر بوده است.» متن کامل این گفت و گو را روستای ایستای طالقان ...
ما را در سایت روستای ایستای طالقان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : savojbolaghio بازدید : 230 تاريخ : شنبه 14 بهمن 1396 ساعت: 21:22

 بررسی زندگی اجتماعی پیش از وجود قانون: با مطالعه موردی روستای ایستای طالقانبا حضور دکتر حسین عسکریدوشنبه  ۴ دی‌، ساعت ۱۰ تهران، دانشگاه امام صادق علیه السلام، سالن شهید مطهرینوشته شده توسط حسین عسکری در 18:35 |  لینک ثابت   •  روستای ایستای طالقان ...
ما را در سایت روستای ایستای طالقان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : savojbolaghio بازدید : 191 تاريخ : شنبه 14 بهمن 1396 ساعت: 21:22

  آن کاری که در طالقان انجام دادند را من وظیفه نمی‌دانم، البته معتقد نیستم که آنها‌ هم گناه می‌کننداخیراً سایت مباحثات (مجله فکری تحلیلی حوزه و روحانیت) گفت و گویی تصویری با مهدی نصیری نویسنده «کتاب اسلام و تجدد» انجام داده است. در این گفت و گو، فعالیت های مختلف نصیری و بحث های معطوف به مدرنیته گریزی، مکتب تفکیک، انجمن حجتیه و... بررسی شده است، در بخشی از این گفت و گو درباره اهل توقف طالقان آمده است: «مدرنیته، ۵۰۰ - ۴۰۰ سال است که از غرب شروع شد، ۱۵۰ - ۱۰۰ سال اخیر اینجا آمد، تقریباً چنان سیطره‌ای پیدا کرده که شما در مقابل این تمدن نمی‌توانید خودتان را از سیطره‌ بسیاری از ساختارها و ابزار این تمدن خلاص کنید. اگر به این سمت بروید، دچار اخلال در نظام معیشت و بن‌بست می‌شوید، از مشکلی بیرون می‌آیید، وارد یک مشکل حادتر می‌شوید، ما از منظر شریعت و دینی نمی‌توانیم نظام معیشت مردم را با اخلال مواجه کنیم. به طور مثال خیلی مشخص و عینی، بنده معتقد هستم ذات بانکداری مدرن ربوی است، اصلاً قوامش به ربا است، بحث بانکداری اسلامی هم قبول ندارم، اگر بانک قرار است بانک باشد، بانکداری اسلامی محقق نخواهد شد. باید چه کار کنیم؟ بانکداری را تعطیل کنیم؟ خیر، اگر شما بردارید، فردا نظام معیشت و همه چیز مختل خواهد شد. من این را قبول دارم، می‌گویم اضطراراً این را پذیرفتیم، از باب اضطرار. من روستای ایستای طالقان ...
ما را در سایت روستای ایستای طالقان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : savojbolaghio بازدید : 203 تاريخ : شنبه 14 بهمن 1396 ساعت: 21:22